Begonnen op het LSC - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu Begonnen op het LSC - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu

Begonnen op het LSC

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Time flies when you're having fun! Ben alweer over de helft van mijn vrijwilligerswerk hier. Afgelopen woensdag ben ik begonnen op het Learner Support Centre op de middelbare school in Houtbay. Ik heb het gevoel dat ik de leerlingen hier meer kan helpen dan op de basisschool. Ik help ze met hun huiswerk klets wat met ze. Ook probeer ik voor een paar kinderen uit te zoeken wat ze moeten doen om te kunnen studeren. Ze hebben vaak wel een idee wat ze later willen, maar hebben geen idee hoe ze daar moeten komen. Een hoop uitzoekwerk omdat er hier een heel ander schoolsysteem is. Hopen dat het wat oplevert! Donderdag ga ik een workshop geven over studievaardigheden. Volgende week begint hun toetsweek dus het leek Fiona handig om hier wat mee te doen. Afgelopen vrijdag mocht ik met grade 9 (ong. 14 jaar) mee naar het aquarium in Waterfront. Was erg leuk! Elke woensdag gaan we naar een bibliotheek in de township. Daar helpen we de kinderen met hun huiswerk en lezen er Engelse boekjes met ze. Best heftig om daar rond te rijden, sommigen hebben een soort huisje, maar anderen hebben alleen een hutje van golfplaten.

Naast vrijwilligerswerk weer genoeg leuke dingen gedaan! Woensdag zijn we uit het vrijwilligerswerk meteen naar Waterfront gegaan. Daar hebben we twee uur lang op een zeilboot gezeten met champagne en zonsondergang. Was erg mooi en we hebben ook nog dolfijnen gezien. Daarna hebben we met alle vrijwilligers wat gegeten omdat het Dolly's laatste dag was. Zaterdag ben ik met Karin, Femke en Lisa naar de Buiscit Mill geweest, een markt in Kaapstad. Er waren hele leuke winkeltjes en een gezellig festivalsfeertje. Daarna gingen er door naar Kalkbay, een plaatsje aan de kust. Daar ook wat rondgelopen en gewinkeld en lekker op een terrasje gezeten. 's Avonds nog even uit geweest in Kaapstad. Zondag ben ik met Femke en Lisa naar Robbeneiland geweest. Was best indrukwekkend! Op het eiland kregen we een rondleiding van een ex-gevangene en een bustour rond het eiland. De boottocht was best pittig, waarschijnlijk ook vanwege het slechte weer. Gelukkig is het weer nu alweer een stuk beter. Gister samen met Karin, Lisa en Femke gegeten. Karin is hier vorig jaar ook geweest en heeft ons wat tips gegeven voor onze reis. Begin daar nu ook wel zin in te krijgen! Maat eerst nog anderhalve week Kaapstad, ook niet slecht :)

  • 04 Maart 2014 - 21:52

    Simone:

    Zeilbootje, champagne en zonsondergang.....ik kom ook naar Zuid Afrika !!! Wat gaat het snel Wiet... Mooi dat je zoveel doet...Robbeneiland is natuurlijk heel indrukwekkend om te zien...! Ik zit nu bij je moeder aan de wijn en lekkere hapjes... (lekker...lekker) Al veel foto's gemaakt ??? We wachten vol spanning af...!!! Dikke kus van je tante !!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Maart 2014 - 13:44

    Marion:

    Wat is het toch fijn om zo met jou mee te kunnen genieten Wieteke,
    veel liefs mam, XXX

  • 06 Maart 2014 - 20:32

    Lida:

    Was er in het aquarium zo'n educatief programma? Wij vonden dat ze dat hartstikke goed deden. En dan hoop je maar dat er iets van blijft hangen....
    Ik kom ook zo weer terug. Kaapstad in deze tijd van het jaar is niet verkeerd. Kou is ook niet alles.
    Maar ik lees mijn dagboek weer door en ben er in gedachten toch nog eventjes....

    Maak er nog een mooie tijd van. Lida en ook Adri.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6256

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 10 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: