Morgen naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu Morgen naar Zuid-Afrika! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu

Morgen naar Zuid-Afrika!

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

12 Februari 2014 | Nederland, Alkmaar

Morgen is het zover, dan ga ik naar Zuid-Afrika! Ik heb er heel veel zin in maar vind het ook erg spannend. Mijn tas is nu zo goed als ingepakt en is gelukkig niet te zwaar. Ik was er wel even bang voor omdat je je tas nu toch anders inpakt dan voor een weekje vakantie.

Ik had tijdens mijn studie al langer het plan om te reizen als ik mijn diploma had gehaald. Maar ik moest natuurlijk eerst nog even afstuderen. Toen ik in januari hoorde dat ik geslaagd was, ben ik meteen alles gaan regelen. Paspoort aangevraagd, vlucht geboekt, vrijwilligerswerk en reis geregeld en inentingen gehaald. Ik ga eerst vier weken vrijwilligerswerk doen in het onderwijs bij Docenten voor Afrika. Ik ga lesgeven aan leerlingen uit de townships van Kaapstad. Eerst zou ik les gaan geven op een middelbare school, maar heb besloten om op een basisschool te gaan werken. Ik kan namelijk geen lesgeven in mijn eigen vak (Nederlands) omdat ze dat daar niet leren. En ik zie het ook niet echt zitten om aan vijfdeklassers wiskunde in het Engels te geven. Tijdens deze vier weken verblijf ik in een appartement van de organisatie. Gisteren hoorde ik dat ik daar zit met twee Nederlandse meiden. Na de vier weken vrijwilligerswerk ga ik nog ruim drie weken rondreizen! Ik reis dan met backpackersbus van Kaapstad naar Johannesburg. Je reis kun je zelf bepalen; er zijn veel uitstapplekken en je kunt zelf bepalen hoe lang je ergens blijft. Als laatst ga ik vanuit Johannesburg nog 4 dagen naar het Krugerpark om de Big Five te zien! Vanuit Johannesburg vlieg ik weer naar Amsterdam waar ik 10 april aankom.

Naar mijn vlucht van morgen kijk ik niet echt uit. Ik hou namelijk niet zo van vliegen en ik heb een beetje vervelende vluchttijden. Loop ik geen jetlag op van het tijdsverschil, is het wel omdat ik een gebroken nacht heb ;) Ik land namelijk om 22.00 in Kaapstad, maar moet tot 06.00 wachten voordat mijn vlucht naar Kaapstad vertrekt. Nouja, dan zit ik wel gewoon in Zuid-Afrika! Dus zal verder niet zeuren.

Ik ga nu nog even mijn laatste spullen pakken en dan maar proberen vroeg te gaan slapen. Word morgen om 6.15 opgehaald. Leuk dat jullie mijn blog lezen en volgen! Hoop dat ik het een beetje kan bijwerken tijdens mijn reis.

  • 12 Februari 2014 - 20:56

    Romy En Ronald:

    Heel veel plezier!
    Xxxxx

  • 12 Februari 2014 - 21:09

    Vincent:

    Super gaaf! Geniet er van :)

  • 12 Februari 2014 - 21:14

    Simone:

    Lieve Wiet,
    heel veel plezier en lekker gaan genieten !!! Goede reis enne...doe voorzichtig !!!
    Kus van je tante !!! XXX

  • 12 Februari 2014 - 21:50

    Mirke:

    Veel plezier en we gaan mee lezen hoor! Xx

  • 13 Februari 2014 - 10:39

    Evelien:

    Leuk zo'n blog!
    Goede reis en héél veel plezier!!

  • 13 Februari 2014 - 13:10

    Marion:

    Vanmorgen vroeg hebben we je uitgezwaaid op Schiphol en nu zit je in de lucht Wieteke.
    Op weg naar Zuid-Afrika. Ik wens je een hele goede vlucht Wieteke en morgen een fijne
    aankomst in Kaapstad!! Liefs mam

  • 13 Februari 2014 - 15:33

    Lida:

    We vliegen in gedachte een beetje met je mee. Ik hoop dat de vele uren in Johannesburg een beetje vlot voor gaan. Ik kan me voorstellen dat je er niet echt naar uit kijkt.
    We zijn supernieuwsgierig naar je ervaringen en verhalen.
    Je vroeg me nog om een tip. Ik dacht later nog wat Carinne ons vertelde. Maak je niet te druk als de dingen anders gaan als je zou willen. Het gaat zoals het gaat in Afrika. Nou, dat heb je al een beetje gemerkt aan de appartementen die ineens aan anderen verhuurd werden!
    Gelukkig is er een plek voor je. Met 2 meiden. Als die er al een tijdje zijn, kunnen zij je alvast van de eerste dingen op de hoogte brengen.
    Veel plezier en veel succes!!

  • 13 Februari 2014 - 20:35

    Lia :

    Wieteke, heel veel plezier. Ben nu al benieuwd naar je verhalen.

  • 16 Februari 2014 - 20:17

    Daan:

    Hoi Wieteke, Hoe gaat t, inmiddels al in Afrika,heel veel plezier.
    Groetjes

  • 17 Februari 2014 - 16:06

    Rinze Jager:

    Hallo Wieteke, Wij zijn nieuwsgierig naar je verhalen. Wees voorzichtig.
    groetjes van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 6250

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 10 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: