Laatste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Zuid-Afrika

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

04 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn reis zit er alweer bijna op! Morgen ga ik voor vier dagen naar het Krugerpark. Dinsdagavond kom ik terug in Johannesburg en woensdagavond vlieg ik terug naar Nederland. Ik vertrek ron 19.00 uit Zuid-Afrika en maak om 6.00 een tussenstop in Parijs. Om 8.40 land ik weer in Nederland. Ik hoop dat het weer een beetje goed is, want ik ben de kou niet meer gewend!

De afgelopen dagen waren leuk. Maandagavond kwam ik na een lange reis rond 23.00 aan in Durban. Dinsdag heb ik daar een tour met een toeristenbus gedaan. Normaal houd ik daar niet van, maar het leek me de beste manier om de stad snel en veilig te zien alleen. Heen en terug naar de bus liep ik langs het strand over de Golden Mile. Erg luxe hotels en mooie stranden daar. Woensdagochtend werd ik opgehaald door de BazBus en ging ik naar Northern Drakensberg. Dit ligt in het binnenland, vlakbij de hoogste bergen van Zuid-Afrika. Het hostel was erg mooi en we hadden vanaf daar uitzicht op de bergen. 's Middags heb ik wat rondgelopen vanaf het hostel en 's avonds in het hostel gegeten. Donderdag ging ik met een groep van het hostel naar Lesotho. We moesten een uur over slechte wegen rijden totdat we bij de grens waren. Het was geen straf om daar te rijden; we hadden erg mooie uitzichten. Bij de grens hadden we een paspoortcontrole voordat we Lesotho in konden. In Lesotho was het erg mooi. Het is het hoogstgelegen land ter wereld en ook een van de armste landen. Er is geen verharde weg en in de hele dag zijn we maar twee auto's tegengekomen. Eerst gingen we naar een school. Daar hebben we even rondgekeken en daarna gingen we een stuk lopen in de bergen. We kwamen uit bij tekeningen van de bosjejsmannen. Er was niet veel meer van over, maar het was toch interessant om te zien. Toen we weer bij de school kwamen, hadden de kinderen pauze. Daar hebben we nog even mee gespeeld en toen gingen we naar een geneesheer. Hij had traditionele kleding aan maar we vonden hem allemaal een beetje nep. We hadden het gevoel dat het een soort toneelstukje voor de toeristen is. Daarna gingen we door naar een hutje waar we traditioneel eten kregen. We kregen rijst met een soort spinazie. Ze eten hier nauwelijks vlees omdat ze hun vee niet zomaar slachten. Vrijdagochtend heb ik heerlijk in de zon gelegen totdat de BazBus me kwam halen. Rond 18.30 kwam ik aan in Johannesburg. Daar een pizza besteld met twee Engelse jongens. Vandaag heb ik het Apartheidmuseum bezocht. In tegenstelling tot de meeste musea die ik hier heb bezocht, is dit museum erg mooi en groot. Vond het erg interessant en indrukwekkend om te zien.

Morgen word ik om 5.30 opgehaald om naar het Krugerpark te gaan. Zo maar op tijd naar bed dus. Ik weet niet of ik daarna nog een verslag schrijf. Als ik weer thuis ben horen jullie wel hoe dat was. Vond het leuk dat jullie mijn verslagen hebben gelezen en berichtjes achterlieten! Tot snel in Nederland!

  • 04 April 2014 - 22:40

    Marion:

    Lieve Wieteke,
    Wat heb je al een reis achter de rug zeg! Ga nu tot slot maar lekker genieten van het Krugerpark.
    Lijkt mij een geweldige ervaring!! Doeg Wieteke, veel liefs van Fridus en mam en we zien je
    donderdag op Schiphol!! XXX

  • 06 April 2014 - 17:22

    Daan:

    Hoi Wieteke,
    Je laatste dagen ongelofelijk wat is t snel gegaan.
    Ik heb met plezier je verslagen gelezen, leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt, krijgen we een klein beetje een beeld ervan.
    Geniet van je laatste dagen t is hier trouwens heel mooi weer geweest de laatste 2 weken, dus we mogen ook niet klagen.
    Goede reis terug Wiet, tot in de hema groetjes Daan

  • 06 April 2014 - 19:00

    Lida:

    Lieve Wieteke.

    Wat een reis! Die zit straks toch maar mooi in je "rugzak"!
    Ik hoop dat je die prachtige dieren ziet in het Krugerpark. Houd je fototoestel goed in de aanslag. Hoe reis je daar rond? Misschien wel in een 4WD.
    Je zult versteld staan hoe groot het daar is.

    En dan met een vol hoofd weer op huis aan. Een goeie thuisreis en weer lekker in je eigenbelang straks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1239
Totaal aantal bezoekers 6244

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 10 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: