Van Knysna tot Coffee Bay - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu Van Knysna tot Coffee Bay - Reisverslag uit Coffee Bay, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu

Van Knysna tot Coffee Bay

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

30 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Coffee Bay

In het deel van Zuid-Afrika waar ik nu ben is er niet zoveel wifi. Vandaar dat het even duurde voordat er een nieuw verslag kwam. In dit hostel hebben ze wel een computer uit de jaren '90 met internet, dus die kan ik nu even gebruiken.

Vrijdagavond ben ik met de BazBus naar Plettenberg gegaan. In het hostel was het best druk en 's avonds organiseerden ze een braai (barbecue). Zaterdagochtend heb ik gesurfd. Dat was best gaaf! Aan het einde kon ik bijna niets meer zien vanwege al het zoute water in mijn lenzen, maar het was zeker een leuke ervaring. 's Middags heb ik in het hostel wat gelezen in een hangmat en gewacht op de BazBus. Die bracht me naar Storms River, een plaatsje vlakbij het National Park Tsitsikamma. Zondag ben ik naar dat park gegaan en heb ik het begin van de Otter Trail gelopen met een vrouw die ik heb leren kennen via BazBus. Het is een bekend wandelpad in Zuid-Afrika en heb onderweg ook een otter gezien. Het is trouwens niet echt een wandelpad zoals we die in Nederland kennen; je moet vooral over rotsen en stenen klimmen. Aan het eind van het pad was een mooie waterval. 's Middags heb ik nog een ander pad gelopen, naar een hangbrug. Toen ik terug kwam heb ik in het hostel gegeten en gezellig rond het kampvuur gezeten. Maandag heb ik met twee Nederlanders een kabelbaanparcours gedaan. Ik had ze de avond ervoor leren kennen in het hostel en ze hadden een auto dus dat was wel handig. Het waren ongeveer 10 kabels die door de rotsen en langs watervallen gingen. Erg mooi! 's Middags heb ik nog een stuk door het bos vlakbij het dorpje gelopen. Aan het begin van de avond kwam de BazBus weer en ging ik naar Port Elizabeth. Daar kwamen we rond 22.00 aan. De volgende dag heb ik daar wat rondgelopen maar het stelde niet zoveel voor. Het centrum is niet echt groot en voor de rest is er niet veel te beleven. Als je eerst in Kaapstad bent geweest valt het een beetje tegen. Met BazBus moest je hier stoppen, dus had helaas geen keus. 's Middags heb ik nog wat langs het strand gelopen maar daar was het erg rustig, ook omdat het weer niet zo goed was. Woensdagochtend vroeg werd ik weer opgehaald door BazBus. Rond 12.00 kwam ik aan in Chintsa. In dit deel van Zuid-Afrika is het heel anders. De natuur is heel anders en het is ook veel minder toeristisch. In Chintsa was het erg mooi! 's Middags heb ik met twee Nederlandse meiden aan het zwembad gelegen en heb ik over het strand gewandeld. 's Avonds in het hostel gegeten en nog een drankje aan de bar gedaan. Donderdag heb ik 's ochtends gekanoed en 's middags lekker gelezen in de zon. Het dorpje ligt erg afgesloten van de buitenwereld en er is niet heel veel te doen. Vrijdagochtend ging ik weer een stukje verder met BazBus, naar Coffee Bay. Ook hier is de natuur weer heel anders. De weg naar het hostel toe was ook weer heel anders. Als de wegen hier al geasfalteerd zijn zijn ze heel slecht en er lopen overal dieren (koeien, schapen) midden op de weg. Ook heb je hier niet echt grote dorpen of steden, er zijn alleen wat kleine ronde hutjes met rieten daken. Vrijdagavond zijn we met een groep van het hostel gaan eten bij een familie die in zo'n hutje wonen. We kregen eerste een dansvoorstelling en daarna kregen we hun traditionele eten. Was een erg leuke ervaring. Gisteren heb ik met een groep van het hostel een hike gelopen naar een rots in het water met een gat erin. Die is hier erg bekend in de omgeving. Het was een mooie wandeling met mooie uitzichten. Bij de rots aangekomen kregen we een lunch en konden we even zwemmen. Toen we terug kwamen zijn we nog even naar het strand geweest. 's Avonds hebben we in het hostel gegeten en daar een drankje gedronken.

Heb alweer veel gezien en gedaan dus! In de hostels zijn altijd genoeg gezellige mensen om wat mee te doen, dat is wel fijn. Straks ga ik naar Durban toe. Dat wordt wel een lange busreis, ongeveer 10 uur. Het gaat ook wel erg snel, over anderhalve week vlieg ik alweer naar Nederland. Nog maar even genieten dus!

  • 30 Maart 2014 - 22:00

    Marion:

    Lieve Wieteke, je bent wel actief bezig hoor! Het dansen en eten in de hut lijkt me fantastisch om mee
    te maken. Kampvuurtje, wijntje, hangmatje en lekker lezen: ook niet verkeerd.
    Goede reis naar Durban en geniet lekker van Afrika! Veel liefs. mam xxx

  • 31 Maart 2014 - 16:39

    Rinzejager:

    Dag Wieteke, Wat een mensen ontmoet jij toch wij staan er verbaasd van. Geniet er maar van
    wij gunnen je dat van harte. Jammer het loopt al weer op zijn end en kom je weer
    veilig terug. Groetjes van 0 en 0.

  • 01 April 2014 - 08:47

    Lida:

    Ik heb me inderdaad wel een keer afgevraagd hoe het is om die busreizen te maken. Sommigen moeten de nodige uren duren. Zijn ze en beetje comfortabel en kun je je rugzak goed kwijt? Gaat die onderin de bus? Het landschap gaat zo wel mooi aan je voorbij.

    Dit deel van Zuid Afrika zijn wij niet geweest, dus is het extra leuk om te lezen wat je ziet en wat je doet.

    Maak er nog een mooie tijd van!

  • 02 April 2014 - 09:33

    Lia Joosten:

    Hai Wieteke,

    Heb je eindelijk gevonden! Nog net op de valreep, dankzij Lida.
    Heb inmiddels al je verhalen gelezen, echt prachtig. Wat een heerlijke tijd maak je nu mee.
    Ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk.
    Liefs van ons,
    Remco en Lia

  • 02 April 2014 - 22:25

    Dea:

    Hoi Wieteke. Ik zit bij jouw moeder thuis achter mijn laptop. Heb geen internet en telefoon thuis, dus n u maar even zo. Heerlijk om al die verslagen van jou te lezen. Je maakt wat mee he en wat geniet je er van. Ik wacht met spanning af tot je weer thuis bent want dan kun je ons nog meer laten horen en zien maar voor nu wens ik je weer heel veel plezier. Nog een hele fijne vakantie.

    Lieve groet

    Dea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6247

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 10 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: