Op reis! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu Op reis! - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Wieteke Reep - WaarBenJij.nu

Op reis!

Door: Wieteke

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

21 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Ik ben alweer een week op reis! Tijd dus voor een nieuw verslag.

De laatste dagen in het Learner Support Centre waren leuk en ook erg druk. Donderdag ben ik samen met Lisa, Femke, George en Dion uit eten geweest. Was erg gezellig en vond het jammer om afscheid van iedereen te nemen. Vrijdag ben ik na het vrijwilligerswerk naar het strand geweest en heb daarna al mijn spullen weer ingepakt.

Zaterdagochtend moest ik al vroeg klaar staan voor mijn eerste stuk met de BazBus. Die organisatie rijdt langs de kust van Zuid-Afrika en je kunt zelf bepalen waar je heen gaat. Mijn eerste stop was Stellenbosch; een stadje in het wijngebied van Zuid-Afrika. Zaterdag heb ik rondgelopen in het stadje. Met de BazBus waren ook twee Duitse meiden mee. Daar heb ik 's avonds wat mee gedronken. Zondag ging ik onder andere met de Duitse meiden op een wijntour. We begonnen om half 11 en hebben vier wijngaarden bezocht. Overal mochten we ongeveer 6 wijnsoorten proeven. Ik heb nog nooit zoveel wijn gedronken maar het was erg gezellig en de wijngaarden waren erg mooi. 's Avonds uit eten geweest met de Duitse meiden en nog ergens een drankje gedronken. Maandag werden we weer vroeg opgehaald om naar de volgende plaats te gaan. Mijn volgende stop was Mosselbay. Het was best een stukje rijden. De Duitse meiden hadden een ander hostel geboekt, dus ik moest afscheid van ze nemen. Mijn hostel was in een oude trein aan het strand. Vanaf mijn kamer had ik uitzicht op het strand, erg mooi! In Mosselbay sliep ik samen met een Nederlands meisje op de kamer. We zijn 's middags samen het dorp in gelopen en hebben 's avonds bij het hostel gegeten. Dinsdag gingen we naar het Bartolomeus Dias-museum. Dat gaat over de Portugese zeevaart en de kolonialisatie hier. Was best leuk om even te zien. Daarna hebben we heerlijk op het strand gelegen, geluncht en gewacht op de BazBus. Die bracht me naar Oudtshoorn, wat meer het binnenland in. In de bus kwam ik de Duitse meiden weer tegen, die gingen ook naar Oudtshoorn. In Oudtshoorn kwamen we vrij laat aan. We hebben daar boodschappen gedaan en daarna zelf gekookt. Woensdag heb ik een mountainbiketocht gemaakt vanaf de top van een berg in de Swartbergpas. De tocht was 55 kilometer lang. De helft van de tijd hoefde ik niet veel te doen maar de tweede helft van de tocht was het vrij vlak en stond er een harde wind. De omgeving was onderweg heel mooi en ik had prachtige uitzichten. Ondweg ben ik gestopt bij de Cango Caves. Dat waren grotten waar je een rondleiding kon doen; ook erg mooi. Mijn tweede stop was bij de Teagarden. Daar kan je lekker wat drinken en zwemmen in een zwembad. 's Avonds heb ik lekker in het hostel gezeten en 's avonds hebben we heerlijk rond een kampvuurtje gezeten. Het Nederlandse meisje dat ik ontmoet had ik Mosselbay was ook naar Oudtshoorn gekomen; gezellig. Vrijdag heb ik nog wat rondgelopen in het dorpje van Oudtshoorn. Heb een bijzondere brug gezien en ben even een museum ingelopen. De vrouw van het hostel had me dat aangeraden. 's Middags werden we weer opgehaald door de BazBus. Mijn reis ging nu naar Knysna. Daar kwamen we rond 18.00 aan en de Duitse meiden gingen ook weer naar hetzelfde hostel. 's Avonds zijn we samen uit eten geweest en hebben we nog een drankje bij het hostel gedaan. Vandaag was ik nog de hele dag in Knysna. Ik heb samen met een andere Nederlandse vrouw uit het hostel gaan hiken in een bos vlakbij Knysna. Onze gidsen konden veel vertellen over het bos. De wandeling was erg mooi en ging ook langs de zee. Daarna heb ik me af laten zetten bij een uitzichtpunt in Knysna en ben ik terug naar het hostel gelopen. Daar wacht ik nu weer op de BazBus. Die komt over een half uurtje en vandaag ga ik naar Plettenberg. Ben benieuwd hoe het daar is!

Het reizen bevalt me tot nu toe dus erg goed! Heb al onwijs veel gezien en gedaan. Maar de tijd gaat wel erg snel! Heb nu nog twee weken om in Johannesburg te komen en dan ga ik nog 4 dagen naar het Krugerpark.

  • 21 Maart 2014 - 16:07

    Evelien:

    Wieteke!

    Zó leuk om je reisverslagen te lezen:) Wat maak jij veel mee zeg, goed dat je het bijhoudt!
    Zit je nu nog steeds in Plettenberg Bay? Dan kom je waarschijnlijk langs Tsitiskimamma, dat is zo'n mooi gebied:) En als je in Port Elizabeth tijd hebt, moet je echt een dagje naar het Addo-olifantenpark;)

    Héél veel plezier nog!!

  • 21 Maart 2014 - 22:49

    Romy:

    Wat klinkt je reis leuk! Nog meer wijn als wij soms gedronken hebben? ;)
    Nouja dan nu wel zeker weten echte Zuid-Afrikaanse wijn is het dan!
    Veel plezier met je reis, kijk je ogen uit!!
    Ga je nog langs een scoutinggroep?:)))

  • 22 Maart 2014 - 10:33

    Daan:

    Hoi Wieteke,
    Wat gaat de tijd snel en wat heb jij al veel meegemaakt.
    Wil je nog wel terug naar Nederland, je hebt t zo gezellig daar, alleen maar goed teken,dat je het goed naar je zin hebt.
    Geniet nog van je laatste weekjes tot snel.
    Groetjes Daan

  • 22 Maart 2014 - 17:17

    Simone:

    Ja Wiet, na heel veel wijntjes is het overal gezellig !!!
    Fijn te lezen dat je het rondreizen ook zo leuk vind ! Straks nog een paar weekjes bij boeken ???
    Grappig dat je de zelfde meisjes vaker tegen komt, wel zo leuk !!!
    Ga zo door !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    XXX van je tante...

  • 23 Maart 2014 - 12:17

    Lida:

    Wouw, Wiet, wat een fantastische manier van reizen! We genieten mee. Hebben ook een beetje een idee wat je allemaal ziet.
    Heerlijk om mensen tegen te komen met wie je stukjes samen kunt doen.
    En dan heb je het Krugerpark nog voor de boeg. Ook niet verkeerd, zo'n vooruitzicht!!!
    Mv. De Waal zou zeggen: ga zo door.......
    Liefs van ons.

  • 23 Maart 2014 - 16:12

    Dea:

    Hoi Wieteke,
    Wat ben jij aan het genieten en vooral jouw verhaal dat je telkens met ons deelt. Ik kan me zo goed voorstellen dat het een prachtige belevenis is. Die nemen ze je nooit meer af. Een ideale vorm van reizen met de bus denk ik, vooral als je toch zo maar weer dezelfde meiden tegenkomt. Ik denk ook dat de Zuid Afrikaanse wijn heerlijk smaakt. Geniet nog van de tijd en houdt ons op de hoogte van je belevenissen. Ik gedachte zie ik dingen voor me die je meemaakt. Veel plezier nog.

    Lieve groet Dea

  • 24 Maart 2014 - 16:51

    Rinze Jager:

    Dag Wieteke, Met een flesje wijn trek ik door het ganse land.
    Geniet er maar van je zult deze reis je leven lang niet meer vergeten.........

    groetje van 0 en 0.

  • 24 Maart 2014 - 19:34

    Marion:

    Lieve Wieteke,
    Weer gesmuld van je verhaal Wieteke. Wat heb je toch een goede keus gemaakt om dit te gaan doen. Las net dat je vanavond naar Port Elisabeth gaat. Ongetwijfeld komen er nog mooie dingen op je pad, geniet er maar lekker van hoor! Met het Krugerpark als een mooie climax op het eind van je reis.
    Het lijkt me een geweldige afsluiting Wieteke, maar goed, zover is het gelukkig nog niet.
    Geniet maar lekker van al het moois dat op je pad komt.
    Veel liefs, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wieteke

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 6242

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 10 April 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: